7.0
Puan

Artılar

  • Detaylı kontroller ve modellemeler
  • Tatmin edici zorluk
  • Dönemi iyi yansıtıyo

Eksiler

  • Erken erişim
  • Yetersiz eğiticiler
  • Bazen sinirlendiren zorluk
Satın Alınabilirlik
8.0

Sonuç

Workers & Resources: Soviet Republic dönemi çok iyi yansıtan detaylara ve oynanışa sahip. Tatmin edici bir zorluğu sahip olan oyunda bazen bu zorluk sinirlendirebiliyor. Oyun erken erişimden tam sürüme geçince yetersiz kalan kısımları düzeltileceğine eminiz. Ayrıca yakın zamanda da Türkçe dil desteğine kavuşacak.

Sovyet döneminden kalma bir şehri kurmak ve yönetmek ister misiniz?

Workers & Resources: Soviet Republic, 20. yüzyılın ortalarından sonlarına kadar Sovyetler Birliği’nde geçen zorlu ve titiz bir şehir kurucu oyunudur. Oyunun arayüzü karmaşık ve kullanımı zor olsa da grafikleri ve atmosferi, oyuncunun o dönemin Sovyet Birliği’ne ait bir şehir inşa etme hissine kapılmasını sağlıyor.

Oyunun temel çekiciliği, oyuncunun bir şehir inşa etmek için her türlü ayrıntıya dikkat etmesi gerektirmesinden geliyor. Örneğin, oyuncuların her bir fabrikanın ihtiyaç duyduğu tüm kaynakları sağlaması, tüm işçilerin işe gidip gelmesi için ulaşım sistemleri inşa etmesi ve şehrin büyümesi için gerekli olan tüm hizmetleri sağlaması gerekiyor.

Workers & Resources: Soviet Republic, deneyimli şehir kurucu oyuncuları için bile zorlu bir oyun olabilir. Ancak, oyunun sunumu ve atmosferi, oyuncuların oyunu oynayıp öğrenmeye devam etmesini sağlıyor.

W&R şehir kurma oyununun oynanışı, her şeyin doğru şekilde bağlı olduğundan emin olmak ve kaynakların toplamadan depolamaya, işlenmeye, satışa, ticarete veya devasa ülke çapındaki tren yolculuğuna kadar olan yolculuğunu manuel olarak kurmak için yoğun bir çaba gerektiriyor.

Mesela oyun, genellikle bir yol veya bina yerleştirmeden önce zemini manuel olarak düzleştirmenizi istiyor. Ya da fabrikalar tek başına işe yaramaz. Doğru personeli gönderene kadar boş bir şekilde beklerler ve hatta kaynakları etrafta taşıyacak araçları manuel olarak satın almanız gerekiyor. Ayrıca, fabrikalar, depolar ve işleme tesisleri arasında bağlantılar kurmanız ve uzaktaki gümrük istasyonlarında neyin takas edildiğini ve yerel mağazalara neyin gönderileceğini programlamanız gerekiyor.

W&R şehir kurma oyunundaki en küçük ve en sıradan başarı bile yalnızca yoğun bir emek, yorgunluk ve çılgın deneme yanılma yoluyla elde edilebiliyor. Örneğin, küçük bir ağaç kesme döngüsü inşa etmek, kütükleri bir fabrikaya taşımak için bir kamyon satın almak, işçileri o fabrikaya taşımak için bir otobüs güzergahı inşa etmek ve fabrikanın yaptığı tahtaların bir depoya nasıl ulaştığını yapılandırmak, City Skylines gibi bir oyunda başlangıç bir şehir inşa etmeye benzer bir proje olabiliyor.

W&R şehir kurma oyunu, diğer şehir kurma oyunlarından daha zorlu ve zaman alıcı olabiliyor, ancak bunun sonucunda oyuncuların kendi yarattıkları şehirlerle gurur duymaları için daha fazla neden ortaya çıkıyor.

W&R’deki her aşama, oyuncuların sistemleri yavaş yavaş öğrenmesini gerektiriyor. Bu, oyundan acı çekilmesinin bir kısmını ortadan kaldırıyor. Ancak karmaşıklığı asla ortadan kaldırmıyor.

Örneğin, depo, istasyonlar, lokomotifler, vagonlar ve raylar inşa ettikten sonra bile trenlerinin neden hareket etmediğini veya görünmediğini merak edebilirsiniz. Ayrıca rotayı belirtmiş olmanıza rağmen ticaret kamyonlarının neden plankaları satmak için gümrük ofisine gitmediğini de merak edebilirsiniz. Her şeyin bir cevabı var ancak bulmak için çok fazla uğraşmanız gerekiyor.

Sonuç olarak…

Şu an için acele etmemekle birlikte, Workers & Resources ile geçirdiğim zamandan pişman değilim. Bu oyun, daha önce görmediğim bir ölçekte şehir kuruyor. Devasa yapılar açısından olmasa da inşa edebileceğiniz alanın miktarı ve döşeyeceğiniz yolların ve rayların uzunluğu oldukça aşırı. Ancak oyunun ne kadar karmaşık olduğu ve oyuncusundan ne kadar şey istediği, bu oyunu benzersiz kılan en önemli etmen.

Ayrıca oyunun bunu gerçekçi bir konsept ve elle tutulur bir Dünya temasıyla yapmasını takdir ediyorum. Factorio veya Satisfactory’de olduğu gibi bina oyunlarına karmaşıklık eklemek yerine oyunculara gerçek bir özveri gerektiren zorlu bir deneyim sunuyor. Erken erişim yolculuğu, oyuna daha akıcı bir arayüz, düzgün bir öğretici ve tam olarak neyin yanlış gittiğini göstermenin birkaç yolunu getirebilirse, Workers & Resources’un gerçekten etkileyici bir şey olabileceğini düşünüyorum. Ayrıca yapımcıdan edindiğin bilgiye göre oyuna yakında Türkçe dil desteği de gelecek.

Workers & Resources: Soviet Republic fiyatı

Workers & Resources: Soviet Republic sistem gereksinimleri

  • İşletim Sistemi: Windows 7 (64-bit), Windows 8 (64-bit), Windows 10 (64-bit)
  • İşlemci: 2,5 GHz Dual Core
  • Bellek: 8 GB RAM
  • Ekran Kartı: DirectX 11 uyumlu ekran kartı (2GB RAM veya üstü). Dahili ekran kartı desteklemiyor
  • Depolama: 5 GB kullanılabilir alan
  • Ses Kartı: DirectX uyumlu