7.0
Puan

Artılar

  • Geliştirilmiş grafikler
  • Yeni kampanya görevleri
  • Eski oynanışın üzerine eklenmiş detaylar

Eksiler

  • Devam oyun olmaması
  • Bazen görsel hatalar çıkabiliyor
Satın Alınabilirlik
7.0

Özet

Stronghold: Definitive Edition iyi bir remaster olarak karşımıza çıkıyor. Fakat Stronghold gibi güçlü bir isme sahip oyunun yeni bir devam oyun ile çıkması beni daha çok mutlu edecekti. Yine de hayranları için iyi bir tecrübe olacaktır.

İyi bir Remaster’ın nasıl olması gerektiğini gösteren oyun Stronghold: Definitive Edition oyununu inceliyoruz. Bu arada oyunun Türkçe yazı desteğiyle çıktığını da belirmek gerek. Hadi orduları hazırlayın!

Stronghold: Definitive Edition, 2001 yılındaki orijinal oyunun tamamen yeniden inşa edilmiş ve remaster’lanmış versiyonu. Ben o zamanlar onüç yaşındaydım, Stronghold, Age of Empires’e göre daha karışık geldiği için çok da oynama şansım olmamıştı. Tabi sonradan oynasamda eskimiş grafikler ve oynanış çok da tat vermemişti. 22 yıl sonra, Firefly Studios, kale yönetimi ve orta çağ savaş stratejisi klasiğini modern çağlara getirmeye çalıştığını görüyoruz.

Güncellenmiş görseller, yeniden yapılan müzik ve seslendirme, yepyeni bir kampanya ve çeşitli eklemelerle, kesinlikle eski ihtişamına kavuşmuş bir oyun gibi görünüyor. Bakalım oyunun hayranlarının 22 yıl beklemesi oyuna yaramış mı?

Definitive Edition’ın orijinal oyun karşısında değerli bir paket olup olmadığını anlamak için yeniliklerden başlamak en mantıklısı. Stronghold: Definitive Edition, oduncu arkadaşınızın tahtaları teslim ettiği gibi güvenilir bir şekilde geliyor. 2001 kampanya modu, yeni ve geliştirilmiş grafikler ve oynanış ince ayarlarıyla (bunlara daha sonra değineceğiz) geri dönüyor.

Kadroya tamamen yeni, 14 görevlik bir hikaye ekleniyor. Bu görevler, Fare ve Yılan’ın topraklarına yapılan baskınları içeriyor. Bu görevler, seri gazileri için tasarlanmış. Çünkü size inanılmaz sayıda düşman kuvveti gönderecek. Aynı zamanda bu çok fazla düşman oyunun sistemleri hakkındaki anlayışımı da test ettiklerini gördüm. Hedefler burada daha çeşitli, ki bu iyi bir gelişme.

Örneğin, bir senaryoda zaferi elde etmek için bir kaleye baskın yapmanız gerekebilir. Yeterince kolay. Ancak, sadece küçük bir çıkarma ekibiniz ve yaklaşan bir grup ağır zırhlı şövalyeniz var. Yeni kampanyanın görevleri, oyunun mekaniklerinden sezginizi kullanarak çözmeniz gereken mini bulmacalar gibi hissettiriyor. Bunlar, iki on yıllık eski sistemleri fırıncılarınızın ürettiği ekmekten daha taze hissettirmenin eğlenceli, akıllı ve yaratıcı yollarından biri.

Dahası, 10 kişilik Kale Yolu modu bile var. Burada geliştiriciler, sadık okçularınızla savunabileceğiniz ikonik taş (veya ahşap) kalelerini yeniden yaratmışlar. Nispeten kısa ve tatlı bir mod. Ancak karşılamaya değer. Tatar yayınızın oklarının uçlarına daha fazla mızrakçı gönderecek bir mod. Sonuç olarak, yeni içerik muhtemelen gerekli bile değildi. Ancak eklenmesi Definitive Edition’ı daha çekici bir paket haline getiriyor.

Görsel zenginlik

Stronghold: Definitive Edition’ın bir diğer büyük değişikliği benim gibi dikkatsiz birinin bile fark edebilir. Elbette görsellerden bahsediyorum. 2001 yapımı oyun, tahmin edebileceğiniz gibi, günümüzde kenarlarından biraz kaba görünüyor. Ancak, görsel havası her zaman çekiciliğinin ayrılmaz bir parçasıydı.

Bu nedenle, insanların nostaljik bir coşkuyla benimsediği çekici stili değiştirmek nispeten riskli bir kumar olmuş. Ancak, Firefly Studios büyük ölçüde burada da ideal dengeyi yakalamış.

En etkileyici yenilemenin animasyonlar olduğunu söylemeliyim. İster bira fabrikası kadınlarının fıçıları çevirmesi olsun, isterse taş ocağı madencisinin o taş bloğunu tatmin edici bir şekilde şekillendirmesi olsun, hepsi fantastik görünüyor.

Dokular tamamen yenilenmiş ve her şey daha parlak ve daha detaylı görünüyor. Orijinal cazibenin ve estetiğin tamamen yerinde kalması, sadece daha parlak olmasıyla birlikte gerçek bir özenle ele alınmış. Şövalyeler artık gerçekten şövalye gibi görünüyor, çünkü önceki karakter modelleri gümüş ve kılıç karışımı gibi görünüyordu.

Her şey muhteşem bir şekilde çalışıyor ve her zaman yaklaşık 250-300 FPS’lik değerlerle oyun tereyağı gibi pürüzsüzlük akıyor.

Okçuları hazırlayın!

20 yıl sonra, göz alıcı yeni görseller ve ek bir sürü içerikle donatılmış Stronghold’un gerçek zamanlı taktik ve şehir inşa sistemleri hâlâ zirveye oynayabilir mi? Çoğunlukla evet, diyebilirim. Kaynak toplama ve yönetimi başarı için hâlâ elzem, inşaat malzemelerini toplamakla büyüyen halkınızın ihtiyaçlarını karşılamak arasında denge kuruyorsunuz.

Selefinden dönen ana kampanya, artık daha zor seviyelerde bile oldukça kolay hissediyor. Oynanışın bir kısmı da oldukça basitleşebiliyor. Örneğin, ekmek üretmek bir seçenekse, başka bir şeye gerek yok. Birimler hâlâ kalenin duvarlarında üst üste binebiliyor (benim için ufak bir can sıkıntısı) ve ses hatları arada bir orijinalinde olduğu gibi çalınmayabiliyor.

Ancak savaş, hâlâ inanılmaz derecede heyecan verici. Haritanın köşesinden her yeni ordu çıktığında, savaş makinalarını sağlam taş duvarlarıma çarpmaya hazır olduklarında yüzümde kocaman bir gülümseme oluyordu. Çekirdek formülü bozacak yeni birlik veya bina yok, geliştiriciler daha çok oyunun kendisinin konuşmasına izin vermişler.

Yeni kampanya görevlerinde daha yüksek birlik ve bina kapasitesinin eklenmesi, üstesinden gelinecek dev oranlar yaratarak kendini gösteriyor. Gerçekten bundan faydalanmak için bir çatışma modu uygulanmış olmasını dilerdim. Ancak bu seriye daha sonra eklendiği için beklenmiyordu. Şu haliyle, Definitive Edition tam anlamıyla klasik Stronghold aksiyonu, sadece daha büyük ölçekte, ki bu da az şey değil.

Bunun dışında, Steam’in eşleştirme ve topluluk içeriği için entegrasyonu gibi bir dizi iyileştirme var. Ayrıca oynanışla ilgili değişiklikler de var. Orijinal oyunda olduğundan daha fazla birim inşa edebilmenizin dışında bu birimlerin yol bulma yeteneği geliştirilmiş. Bunlar bazen küçük detaylar olsa da, genel olarak daha iyi bir oyun deneyimi sağlarlar.

Ancak, her şeyin mükemmel olmadığı anlamına da gelmez. Birkaç küçük hata var, örneğin çok oyunculu oyunlara bağlanırken ağaçların arkasından koşması gereken geyiklerin, sanki önlerinden geçip gidiyormuş gibi göründüğü oldu.

Sonuç olarak

Stronghold’a ilk kez çocukken oynamış biri olarak ve o dönemlerde sevmemiş biri olarak, Definitive Edition ile oyuna geri dönmek hem nostaljik hem biraz duygusal, hem de tekrar şans vererek oyuna yaptığım haksızlığı görmeme sebep oldu.

Serinin eski hayramları bu oyunda da harika zaman geçirecektir. Tabi benim gönlümden geçen böyle popüler serilerin devam oyunu yapmasından yana olsa da Stronghol: Definitive Edition’da yeniliklerle az da olsa bir devam oyunu izlenimi veriyor. Bu oyundan beklentim sadece biraz daha güzel ölçeklendirilmiş grafikler ve birkaç oynanış ince ayar olsa da, Stronghold: Definitive Edition bundan çok daha fazlasını sunuyor ve remaster’ların nasıl yapılması gerektiğinin güzel bir şekilde gösteriyor.

Stronghold: Definitive Edition fiyatı

Stronghold: Definitive Edition Steam fiyatı %10 indirimli olarak $7.19 USD

Stronghold: Definitive Edition Sistem Gereksinimi

  • 64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
  • İşletim Sistemi: Windows 7/8/10/11 64 Bit
  • İşlemci: Intel Core i3-3220 veya eşdeğer
  • Bellek: 6 GB RAM
  • Ekran Kartı: 2GB VRAM’li Grafik Kartı (1080p için) veya 3 GB VRAM (1440p için) veya 4 GB VRAM (4k için)
  • DirectX: Sürüm 11
  • Ağ: Genişbant İnternet bağlantısı
  • Depolama: 4 GB kullanılabilir alan

Steam istemcisi, 1 Ocak 2024’ten itibaren yalnızca Windows 10 ve üstünü destekleyecektir.