7.5
Puan

Artılar

  • Eğlenceli deniz savaşları
  • Detaylı özelleştirmeler
  • İyi yapılmış açık dünya ve ekonomi

Eksiler

  • Tekrarlayan görevler
Satın Alınabilirlik
8.0

Özet

Skull and Bones, harika deniz savaşları ve gemi inşa mekaniği ile umut vadeden bir korsan oyunudur. Tekrarlayan görevler ve bazen can sıkıcı hatalar olsa da genel anlamda Ubisoft’tan Far Cry kopyası olmayan bir oyun görmek mutluluk verici.

Altı kez ertelenmenin ardından çıkan Skull and Bones nasıl olmuş? Skull and Bones ile alakalı bütün detaylar bu yazımızda…

Skull and Bones, yıllarca sürüklendikten sonra sonunda limana yanaştı. Altı kez ertelenmesi ve farklı konseptlerin denize atılması, Ubisoft’un uzun süredir demlenen korsan oyununa karşı haklı olarak endişeleniyor olmamız çok normal. 22 saat denizlerde fink attıktan sonra gerçekten çok eğlendim. 17. yüzyıl Hint Okyanusu, keşfedilip yağmalanacak hazineler ve ticaret gemileri hepsi mükemmel bir açık dünya olarak işliyor. RPG mekanikleri derin olan oyunda, ganimet toplamak gemi yapımına olanak sağlıyor. Deniz savaşları ise sürekli olarak eğlenceli ve taktiksel.

Ancak her zaman çevrimiçi oyunların karşılaştığı sorunlar burada da mevcut. Çok sayıda performans sorunu ve hata ile oyun sonu aktivitelerinin azlığı oyunu sıkıcı bir hale getirebiliyor. Skull and Bones, Ubisoft’un umduğu gibi bir AAA oyun olmayabilir ancak bir yıllık içerik planlanması ve canlı hizmetleri güçlendirmek oyunu çok iyi yerlere getirecektir.

Skull and Bones, size doğrudan bir gemi kontrolü vererek okyanusta yelken açtırıp limanları yağmalatıyor. Düşman gemilerini ganimet ve ün için de Davy Jones’un Locker’ına gönderiyor. Oyunda tek başınıza veya iki arkadaşınızla birlikte bir filo olarak kaynak toplayıp heyecan dolu baskınlar yaparak hırsınızı doyuracak ve Jacob’ın yükselme basamaklarını tırmanarak geminizi güçlendireceksiniz.

Bu genellikle harika olsa da Skull and Bones’ı ister istemez Sea of Thieves ile karşılaştırmak gerekecek. Sea of Thieves gemi kullanımına daha çok odaklanmışken Skull and Bones savaş ve RPG kısmına daha çok odaklanmış görünüyor. Sea of Thieves ekiple oynamayı zorunlu kılarken Skull and Bones’da böyle bir zorunluluk bulunmuyor. Kendinize güveniyorsanız tek tabanca olarak denizlere hakim olabilirsiniz.

Başlangıçta sadece geminizi kontrol ederek dünyayı keşfetmek biraz tuhaf gelse de birkaç saat içinde pek bir şey kaçırmadığımı hissettim. Bunun temel sebebi gemi savaşlarının hızla ne kadar iyi hale geldiği. Size verilen tahta yığını bir gemiyle oynadıktan sonra, işler gerçekten açılıyor. Oyun tarzınıza uygun şekilde geminizi yükseltmeye ve özelleştirmeye başladığınızda oyununuzu geliştirmeye zorlayan daha zorlu alanlara ve aktivitelere giriştikten sonra, oyunun içine daha fazla girmiş oluyorsunuz.

Skull and Bones’un hikayesi çok zayıf. Bu tarz çevrimiçi bir oyunda hikaye güçlü mü yoksa zayıf mı olmalı tartışılacak bir konu olsa da beni rahatsız ettiğini söyleyemem. Hikaye, iki önemli NPC’ye odaklanıyor: Kaba İngiliz korsan Kaptan John Spurlock ve acımasız siyasi muhalif Amiral Rahma. Hiçbiri özellikle ilgi çekici değil. Bu haydutların her biriyle birkaç konuşma yapıyor ve gelişebilmeniz adına görevler yapıyorsunuz. Yol boyunca tanışılacak birkaç sevimli haydut olsa da NPC’ler satıcı ve görev dağıtıcı olmaktan öte değiller. Ve onları birbirine bağlayan önemli bir hikaye de yok. Aslında çevrimiçi bir oyunda da hikaye aramak çok bana göre değil. Ben daha çok beni oyunda tutacak öğelere bakarım.

Hikaye yerine, dikkatiniz giderek daha ölümcül düşman gemilerini yok etmenin ve ganimetinizi daha iyi korsanlık araçları oluşturmak için kullanmanın çekici döngüsüne yönlendiriliyor. Açık okyanusta yelken açarken ve deniz savaşlarını izlerken her şeyin ne kadar harika göründüğüne de hayran kalacaksınız. Dalgalar ve topçu ateşi gibi elementlere görsel cilalama katmak için açıkça çok çaba harcanmış. Bir de PC de dahil Dualsense Adaptive Triggers desteği var ki oyun efsane oluyor.

Skull and Bones ASUS ROG Ally Z1 Extreme Performansı

Skull and Bones oyununun el konsollarına nasıl bir deneyim sunacağını merak ederek ASUS ROG Ally Z1 Extreme ile de inceleme fırsatını da bulduk. Oyunu ilk açtığımızda oyunun otomatik yaptığı grafik ayarlarında 50-55 FPS değer almak şaşırtıcıydı. Biraz ince ayarla bu FPS’yi arttırdığımız gibi görüntüde de daha iyi sonuçlar aldık. ROG Ally Z1 Extreme ile bu performansı almamızın nedenlerinden biri de AMD’nin FSR teknolojisini desteklemesi oldu. Cebinizde taşıyabildiğiniz (Neredeyse cebe girebiliyor) konsol ile güncel oyunları oynayabilmek gerçekten harika. Toplam oyun süremin yarısını Rog Ally Z1 Extreme ile yolda, parkta, salonumda, yolculukta vs. oynadığımı söyleyebilirim.

Yeni gemiler inşa etmek ve farklı build’ları denemek son derece ilgi çekici. Örneğin, ilk havan topumu inşa etmek için saatler ve tonlarca kaynak harcadım ve bu da düşmanlarımın üzerine gökyüzünden ateş yağdırmama olanak tanıdı. Elbette, bu beni son kuruşuma kadar fakir etti, ama düşmanlarınızı dümdüz etmemin bir bedeli görebilirsiniz. Oyun sonuna yaklaştıkça, ortaya çıkan build’ler oldukça çılgınlaşıyor ve hayalet mavisi alevler püskürten gemiye monte bir alev makinesi veya onlarca yanan mermi ateşleyen roketatar gibi yıkıcı etkilere sahip silahların kilidini açabilirsiniz.

Kendinizi açık denizlerde biraz olsun hakim gördükten sonra, Skull and Bones’un PvP aktivitelerini de anlamaya başlayacaksınız. Hostile Takeover, katılımcıların bir yerleşim yerine yelken açtığı ve en fazla düşman gemisini (diğer oyuncular dahil) batırarak kontrolünü ele geçirmeye çalıştığı keyifli bir çekişme. Legendary Heists ise herkesi hazine taşıyan aynı konvoya saldırmaya yönlendiriyor ve ardından kendi paylarına sahip olmak için birbirlerine karşı dönmelerini sağlıyor. Skull and Bones artısıyla ve eksisiyle şu an erken aşamada son derece eğlenceli bir deneyim sunuyor. 22 küsür saatlik oyun süremde sadece 1-2 kez görevi tamamlayamama sorunlarıyla ve bir kez de gemimin battığı sırada oyundan düşünce gemideki malzemelerimin kaybolmasını sorununu yaşadım. Bunun dışında teknik anlamda bir sorun yaşamadım. O yüzden oyuna biraz süre tanımanızı öneririm. Ubisoft birçok içerik ve düzeltmelerle şu an ki Skull and Bones çok daha iyi bir hale gelecektir.

Skull and Bones Sistem Gereksinimleri

Minimum

  • İşletim Sistemi: Windows 10
  • CPU: Intel i7 4790 / AMD Ryzen 5 1600
  • Ekran Kartı: Nvidia GTX 1060 6GB / AMD RX 570 8GB
  • RAM: 8GB (Çift Kanal)
  • Depolama: 65GB SSD
  • Ek Bilgiler: 1080P / 30FPS – Düşük Ayarlar
  • DirectX 12

Önerilen

  • İşletim Sistemi: Windows 10 | Windows 11
  • CPU: intel i7 8700k, AMD Ryzen5 3600
  • Ekran Kartı: Nvidia RTX 2070 8GB, AMD RX 5700XT 8GB
  • RAM: 16GB (Çift Kanal)
  • Depolama: 65GB SSD
  • Ek Bilgiler: 1080P / 60FPS – Yüksek Ayarlar
  • DirectX 12

Ultra

İşletim Sistemi: Windows 10 | Windows 11
CPU: intel i5 11600K, AMD Ryzen5 5600X
Ekran Kartı: Nvidia RTX 3080 10GB, AMD RX 6800 XT 16GB
RAM: 16GB (Çift Kanal)
Depolama: 65GB SSD
Ek Bilgiler: 2160P / 60 FPS – Ultra Ayarlar
DirectX 12